وبلاگ چیست؟

خیلی از افراد که در زمینه ای دانشی دارند سوالی در ذهنشان ایجاد می شود:

 

چه نیازی به وب لاگ داریم؟

شما در طول ماه ها و سالها با داشتن وبلاگ قادر خواهید بود افکار خود را با هزاران خواننده به اشتراک گذاشته و برای ترویج کسب و کار خود استفاده کنید.

 

خیلی افراد مطالبی مانند خاطرات، احساسات، و وقایع روزانه خود را به اشتراک می گذارند. بلاگ واژه مختصری از وبلاگ می باشد که هر دو کلمه به جای یکدیگر استفاده می شوند.

 

امروزه افراد مبتدی زیادی صاحب وبلاگ هستند و سرویس دهنده های رایگان زیادی وجود دارندد که وبلاگ رایگان با امکانات بی نظیری را در اختیار کاربران قرار می دهند زمانی که شما از وبلاگ رایگان استفاده می کنید نام وبلاگ شما در زیر دامنه ساخته می شود و وابسته به سایت اصلی سرویس دهنده خواهید بود.

 

به عنوان مثال: 

اگر نام وبلاگ شما alireza باشد وبلاگ شما در سرویس دهنده ی مربوطه اینگونه خواهد شد alireza.domain.con

 

وب سايت چيست؟

در زمان حال حاضر افرادی که بخواهند به طورجدی در فضای مجازی فعالیت داشته باشند و بخواهند درفضای انلاین حرفی برای گفتن داشته باشند نیازمند یک وب سایت هستند وبسایت قدرتمند تر و انعطاف پذیرتر از سیستم های وبلاگ می باشد.

 

تفاوت وب سایت و وبلاگ:

هر دو مزایا و معایب خاص خود را دارند که تفاوت بین انها را نشان می دهد شما با هزینه بسیار اندکی می توانید سرویس دامنه و هاستی را برای خود فراهم کنید و سایت خود را راه اندازی کنید وب سایت وابسته به هیچ نوع سرویسی نیست و شما می توانید بسته به نیاز خود هر مدل سایتی را روی ان پیاده سازی کنید

 

شما برای وبسایت خود محدودیت فضا نخواهید داشت و می توانید ابزارهای مختلفی را برای راحتی کار خود بر روی وبسایتتان نصب کنید اما وبلاگ شما به فضای محدودی دسترسی دارید و وابسته به سایت اصلی خواهید بود و شما هیچ گونه هزینه ای را نباید برای میزبانی بپردازید.

 

تفاوت وب سایت و پورتال:

اما تفاوت اصلی که بین وب سایت و پرتال وجود دارد وب سایت تنها خودش را شامل می شود اما پرتال محلی که لینک بسیاری از وب سایت ها در اختیار شما قرار می دهد در واقع پرتال پلی میان شما و وب سایت های دیگر خواهد بود.

 

به عنوان مثال سایت پیوندها نوعی پرتال محسوب می شود زیرا شمارا به انواع وب سایت ها متصل می کند.

 

وبگردی چیست؟

بسیاری ازکاربران زمانی که به دنیای بزگ اینترنت پا می گذارند برای رفع نیازها و سرگرم شدن به وبسایت های زیادی سر می زنند مانند; شبکه های اجتماعی،انجمن ها ،سایت های انلود و غیره به این فعالیت کاربران در فضای مجازی وبگردی می گویند.

 

انواع وب سایت ها:

تنوع وب سایت ها بسیار زیادی هست و در کل دنیا میلیونها وبسایت وجود دارد و هر روز به تعداد آنها افزوده می شود.اما هر کدام از انها به منظور رفع نیاز خاصی ایجاد شده اند خیلی از این وب سایت ها شخصی یا شرکتی هستند که خدمات خاصی را برای کاربران انجام می دهند اما تعدادی دیگر سایت های خبری هستند که اخبار روز را منتشر می کنند اما خیلی از شغل ها در فضای فیزیکی به فضای کسب و کار انلاین رو می آورند

 

برای مثال:

 

شخصی که نده لوازم اسباب بازی است برای توسعه شغل خود به فکر ایجاد گاه اینترنتی می باشد که بسیار در افزایش و بازدهی بالا موثر است و مشتریان بالقوه ای را به سمت خود می کشد.

 

اما شبکه های اجتماعی هم بخشی از این وب سایت ها می باشند که روزانه کاربران زیادی در انها مشغول فعالیت هستند.

 

انواع ساختار وب سایت ها:

سایت ها از نظر ساختار و تکنولوژی بکار رفته در انها هم قابل بحث هستند بخشی از انها بصورت کدنویسی اختصاصی و توسط برنامه نویس خلق شده اند و بخشی دیگر سیستم های مدیریت محتوا که بسیار هم زیاد شده اند را تشکیل می دهند که شاخص ترین انها وردپرس، جوملا،دروپال و… هستند.

 

که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند برای مثال سیستم های مدیریت محتوا را حتی کاربران مبتدی هم می توانند با یک اموزش ساده راه اندازی کنند ولی سایت های اختصاصی نیاز به برنامه نویس دارد و هزینه بالاتر برای کاربر خواهد داشت

 

نوپاوب


وبلاگ آموزشی تفریحی سایت ,وبلاگ ,انها ,فضای ,کاربران ,تفاوت ,سرویس دهنده ,برای مثال ,برنامه نویس ,مدیریت محتوا ,وجود دارد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

. مد پوش zahra-hamedani طراحی وب سایت Marjaan دانا پلاست ارمیاء تکنو املاک باشگاه تخصصی والیبال ثامن فاروج